2008. szeptember 25., csütörtök

Gyakorlat - Murcia 11

Murcia, IMIDA
Ma ismét a vágóhídon kezdtünk, bár szerencsére ezúttal megúsztam a véres részét. Megint mintavétel (különböző hossz és körméret adatok, hátszalonna-vastagság 4 ponton – 1. borda, utolsó borda, Gluteus medius eleje és vége -, pH és szín kromaméterrel) Ma legalább Miguel hagyott pHt mérni, meg a kromamétert is kipróbálhattam. Mikor visszamentünk a laborba, a Laurával a galambtojásokat csesztettük ismét. Utána a tegnapi oldatot csináltuk meg (most végre sikerült!), majd Miguelnek „segítettem” – kvázi darált húst vákuumcsomagoltam és közben beszélgettünk. Végre vki, aki megérti, amit mondok, válaszol, és még meg is értem, amit válaszol. (ld spanglish) Kaja után (csokis süti + icetea = 1,85€) a galamboktól próbáltunk spermát szerezni, ezúttal se nagyon ment, úh kínunkban elneveztük a galambokat: Neldu, Angelus, Vinchi, Mike, Pakito, Boxer, Champion, Casanova, Don Juan és Rey. Ja, és amék ketrecben egy fekete meg egy fehér tojó van, a fekete Laurita, a fehér Bettina. Király, nem? Apropó Mike: ez a Miguelből jött, merthogy ez a galambocska kicsit idegesebb, mint a Pakito (Francisco), és a M. világosabb is (a galamb fehér, zöldre festett faroktollakkal), L: Hm, azt nem tudjuk, h M. farka is zöld-e. Champion adott spermát. Illetve… Kiszáradt, mert csak fél csepp volt, és mikroszkóp alatt egy árva spermiumot se találtunk. Ma még a disznós kísérleti telepre megyünk, nem igazán sikerült kihámoznom, hogy minek. Ja, valahova fel kéne jegyeznem ezt az infót is: a Chato Murciano sertésfajtából, mikor nekiláttak a fajtamentésnek, 6 koca és 1 kan maradt. Large white és Iberian kanokat is bevontak a tenyésztésbe, mert ezekből alakult ki a fajta. Mára kb 300 koca létezik.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ertem en, h a Mike a Miguelbol jott, de uakkor a Michaelbol is...ugye ;-)...akkor meg nem ertem, miert morfondirozol azon, h Mike farka zold-e vagy sem...hisz a multkor mar aprolekosan megbeszeltuk ugye, h a Michael farka egesz pontosan milyen is...:D
/csak viccelek -es kozben remenykedem, h rajtad mas ne ertse meg :D /

mellesleg imadom az allatokat, de azert nem ilyen melyrehatoan /vagohid, szalonna, darathus, etc - bakker !- nonono, maradok a banknal, zseugyeknel, szamok vilagaban.../

btw, haladsz-e az uj novelladdal ? mert mar neki kene fogni egy ujabbnak, tod, amilyent javasoltam tul - ha otlet kell, meg adhatok boven :D/

/Lp/

Névtelen írta...

Jav !...rajtad KIVUL mas ne ertse...- egesz helyesen...
bakker, ulaccik nagyon faradt vagyok mar...

/Lp/

Lódoktor írta...

Én értelek, ne aggódj :D
Én viszont inkább maradok az állatoknál, mint a papírmunka. :) Bár, papírmunka az állatorvosoknak is jut épp elég. :-/