2008. június 16., hétfő

Gyakorlat - Murcia 4

Murcia, IMIDA (La Alberca, ld térkép)
Ma „hajnalban”, 7kor keltünk – kezdem átvenni a helyi szokásokat -, kb1/4 9re már a laborban voltunk, elég nagy kutatóállomás, és úgy néz ki, mint vmi Hacienda. Nagyon tetszik az épületek stílusa. Még mindig nem szoktam hozzá, h a narancsfa = almafa, a citromfa = körtefa, és a pálma = tuja. Szóval itt ez a normális (apropó normális, ezt ld lejjebb), csak nekem egzotikus. Megismerkedtem a többiekkel: Francisco jó fej, angol nuku, Nelsont már ismerem, Laura nagyon aranyos, az angolja kevés és furi, Begona nagyon aranyos, mosolygós, mondja, h tud angolul, de az angol kérdésemre szemrebbenés nélkül válaszol spanyolul. És gyorsan. Miguel viszont, és juppié, meg vagyok mentve, TÖKÉLETESEN beszél németül. És közli velem, h osztrák akcentusom van. Szupi, nem magyar, hanem osztrák. Laurával megetettük és megitattuk a galambokat, begyűjtöttük a tojásokat (3 db), majd mentem a fő-főnökhöz az üveg borral. Érdekes, a Tokajit mindenki szereti. :) A következő feladat a tojások (a 3 main kívül 6 másik) méricskélése, az átmérők + súlyig OK volt, de utána megállt a tudomány. Hogyan törjük fel a galambtojást, hogyan mérjük le, hogyan mérjük meg a sárgájának a magasságát, hogyan válasszuk szét a sárgáját a fehérjétől, és egyáltalán, hogyan magyarázzuk el a másiknak, hogy mit akarunk (Laura, Nelson és én). Feladtuk, és inkább kikevertük a spermahigítót a kandisznóknak. Elmentünk ebédelni 1,25€ egy toast + Icetea. Tetszik a dolog. :) Délután elmentünk spermát venni (ld képek), mondjuk nem mintagazdaság… Lepukkant busz, sehol senki, pálmák, akár a szavanna közepén is lehettünk volna. A fantom az inkább kísértet volt, de mind1. Visszafelé már – már kezdtem azt hinni, h „megsétáltatnak”, tekintve, h ami odafelé 40 km/h-val 15 perc, az visszafelé 120 km/h-val nem lehet 1 óra, mikor kiderült, hogy nem is visszafelé megyünk, hanem a kísérleti telepre, megtermékenyíteni. 2 kocát kellett berakni, az elsőnél néző voltam, a másodiknál már én voltam az „apa”. Igen, életem 1. inszeminálása! (Taps, ováció jöhet). Hazajövetel után kaptam Bacalou-t, meg Tokajit ittunk hozzá. (Most már Nelson is szereti a Tokajit.), majd elmentem kenyeret, fogkrémet, iceteát és képeslapot venni, visszafelé találkoztam az Ángellal és ettünk egy fagyit, majd eljöttem.

Spermavétel kandisznótól














Chato murciano sertések szabad tartásban a kísérleti telepen (El Chaparral - Cehegín)

Nincsenek megjegyzések: