2008. június 12., csütörtök

Gyakorlat - Murcia 1

Szeptemberben 2 hét állattenyésztés - genetika gyakorlaton voltam Murciában, Spanyolországban. Ez az ország turisták által kevésbé ismert régiója, annak ellenére, hogy gyk. sivatag, a mezőgazdaság motorja. Helyi háziállatfajták: Chato murciano (sertés), Murciano - Levantina szarvasmarha, Murciano - Grenadina kecske, Gallo murciano (tyúk). A régió bora a Jumilla, a Casa de la Ermita-t ajánlom, ha valaki találkozik vele a szupermarketek polcain. Narancs, citrom, gránátalma terem a teraszos ültetvényeken a szőlő mellett. Jelentős továbbá a sportgalamb-tenyésztés. A tartományi kormány mezőgazdasági kutatóintézete az IMIDA. Na, itt voltam én. A (nem csak) szakmai naplómat olvashatjátok itt (ahol az érthetőség kedvéért változtatok, jelzem):

Madrid, reptér
Sajnos Schwechaton várnunk kellett egy csomót, úh nem tudtam bemenni a városba. Amúgy is kész káosz volt, mire megtaláltam a shopping area-t. Látni láttam, de min 3 kört tettem, mire megtaláltam. (segítséggel). A felszállás is poén volt, megáll a gép, mikor ráfordult a kifutópályára, persze azt hittem, megint várnunk kell, gondoltam, addig lefotózom a szép zöld tájat, persze, ahogy azt Bettina gondolja. A gép csak erőt gyűjtött, és mire bezoomoltam, kilőtt ezerrel, és felszálltunk egy éles (ROHADT éles) kanyarral. Nekem tetszett, ahogy belepréselt az ülésbe. Nagyon szép képeket csináltam, szerencsére az Alpok fölött kitisztult az ég, pedig jó darabig tejfehér felhőkben mentünk. Ami kevésbé volt szimpatikus, hogy előttem 1 pasi ült 2 kisgyerekkel, akik hol felváltva visítottak, hol egyszerre. Ráadásul a kisebbik landolás környékén elkezdett torka szakadtából ordítani. Felemelő volt. Lehet, h a turbulencia miatt csinálta, pedig annyira nem is rázkódott a gép, és nagyon szépen lerakta a pilóta, alig döccent. Nem volt nagy a repcsi, kb 150 utas. Kaja meg csak pénzért volt, ráadásul nem is volt szimpatikus a szendvics (pláne 10€ért), úh inkább a reptéren kajáltam (némi küzdelem után). Egy Ars nevű gyorskajáldában, szendvics, őszilé, saláta = 10,55€. Nem olcsó mulatság. Mind1, egyszer ki lehet bírni.
Még van 3 és fél órám az indulásig. 3és fél!!!!!!!!!!!!!
És aztán parázhatok a csomag meg az Ángel miatt. Vicces lesz. Folyt. Köv.

Térkép:

Nincsenek megjegyzések: