2010. június 16., szerda

"Különben mehetünk vissza a balettbe ugrálni!*"

Újabban rászoktam a balettre. Már-már a függőség jeleit mutatom, most pedig kicsit szeretnék arról mesélni, kiknek a "hibája" ez.

Pár éve vettem rá magamat, hogy megnézzek egy előadást, személyi kötődés miatt, pont a Babatündért. Ez még nem okozott volna maradandó személyiségváltozást, de mivel egy rövid darabról van szó, a balettigazgató úgy döntött, grátisz ad mellé 2. felvonásnak egy Térzenét. Mivel vettem műsorfüzetet, hogy legalább utólag tudjam, mit láttam, rájöttem, hogy ez egy családi produkció, nem csak a közönséget tekintve, hanem abból a szempontból is, hogy a balettigazgató fiú, ifj Harangozó Gyula apja, a koreográfus Harangozó Gyula darabját választotta.

És ezzel eldőlt a sorsom... A műsorfüzetből az is kiderült, hogy míg anno nekünk a suliban Bartók Fából faragott királyfiját valami idétlen marionett-bábfilmen mutatták be, létezik egy Harangozó-koreográfia is belőle. Szóval azóta rendszeresen járok a Staatsba (vagy a Volksoperbe), és eddig nem csalódtam. A Coppéliát (szintén a két Harangozó, megspékelve Kentaur díszleteivel) kétszer is megnéztem.

Sajnos netszerte a rövid életrajzon kívül sokminden nincs róluk, ezért gondoltam arra, hogy itt egy helyre összegyűjtöm a képeket, videókat. Először az ifjabbikról, aztán az idősebbikről.

ifj. Harangozó Gyula munka közben















még mindig ifj Harangozó Gyula, interjúfotó














Ezt a bécsi balettsuli oldaláról loptam












Jó rugói vannak













ifj Harangozó Gyula, a táncos: 1987 újévi koncert, Bécs, Kaiserwalzer, vezényel Karajan


és a koreográfus: Kocsák-Harangozó: Hófehérke és a 7 törpe, díszlet: Kentaur, jelmez: Velich Rita


* Macskafogó

Nincsenek megjegyzések: