2010. június 18., péntek

Hat tyúk tava

Avagy az idősebbik Harangozó következik. Sajnos róla egyáltalán nem találtam videót, még pár másodpercet sem, ami szörnyű. Elvégre ő volt a magyar nemzeti balett megalapítója, és az egyik, ha nem A legnagyobb karaktertáncosunk. Számtalan koreográfia fűződik a nevéhez, pl Francia Saláta, Térzene, Coppélia, Csárdajelenet, Csizmás Jankó vagy Bartók zenéjére A fából faragott királyfi ill. A csodálatos mandarin. Megvallom őszintén, engem a Térzene fertőzött meg. Mivel a neten róla sincs sok kép, ide összegyűjtöttem azt a párat (illetve, ha sikerül befotóznom / scannelnem, akkor még a műsorfüzetekből is jön valamennyi).


"Igazán át tudtam érezni Coppélius szomorúságát összetört babái felett, különösen, amikor rájöttem, hogy Coppélius az apukám."
/ifj Harangozó Gyula édesapja Coppéliájáról a darab műsorfüzetében/

















Harangozó Gyula fiatalon (halkan jegyzem meg, akkoriban még az urak úgy is néztek ki, mint az urak, nem úgy állt rajtuk a frakk, mint tehénen a gatya)


































Csárdajelenet - név nem szerepelt, de remélem, Harangozó Gyula van a képen.



















A csodálatos mandarin - Lakatos Gabriella és Harangozó Gyula. A felvétel 1956 júniusában készült. Kicsit elfilozofálgattam azon, hogy pár hónap múlva kitört a forradalom... Illetve azon is, hogy kb ekkor született a "trónörökös" - vajon mennyiben változtatta meg Harangozó előadását, művészetét az apaság? Ezt sajnos már sohasem fogjuk megtudni...


















Emléktábla a Liszt téren. Szerintem nem sértődik meg senki, ha odakerül némi virág...

Nincsenek megjegyzések: