2009. július 31., péntek

London, dióhéjban

Nemrég értem vissza Londonból - fotók jönnek majd, és ezt nyugodtan vehetitek fenyegetésnek is - és tartanék egy mini élménybeszámolót. Sajnos, az eredeti úticél vis major miatt elmaradt, de a városnézést teljesítettem. Íme, London:

* ami a legjobban tetszett: St. James Park, Tower, Horseguard őrségváltás
* ami a legkevésbé tetszett: az időjárás, az angol akcentus (én csak amerikaiul tudok!), a metrórendszer
* a legérdekesebb múzeumok: a Tower koronaékszer-részlege, a Westminster apátság, a Sherlock Holmes múzeum
* amit terveztem, de kimaradt: előadás a Shakespeare's Globe-ban (az időjárás miatt), a King's Cross-on a 9 és 3/4. vágány emléktáblája (egyszerűen nem találtam)
* amit nem terveztem, de örülök, hogy megnéztem: Sherlock Holmes múzeum, St James Park, őrségváltás a Buckingham palota környékén (nem előtte, ott elviselhetetlen volt a tömeg)
* a legszebb épületek: a tipikus belvárosi házak, a Parlament a Big Bennel, a Tower Bridge
* a legrondább épületek: egy cukorsüveg formájú irodaház a Tower környékén - rosszab napjaimban fallikus szimbólumra emlékeztet csak; a London Bridge környéke, a BBC House
* a leghihetetlenebb: azért nincsenek kukák (vagyis alig vannak), mert az IRA tizenpár évvel ezelőtt előszeretettel robbogatta fel őket.
* ami összességében pozitív: a parkok és a rendőri jelenlét
* ami drága: metrójegyek, étel - ital
* ami olcsó: CDk, könyvek

Nincsenek megjegyzések: